Gammel kending træder til som ny Magasin-topchef
I maj måned i år kunne ikoniske Magasin med over 150 år på bagen melde ud, at de fik nye ejere. Køberne var det familieejede Peek & Cloppenburg, der som koncern driver omkring 140 butikker i 15 lande samt forskellige internationale onlinebutikker.
Nu får Magasin ny adm. direktør. Og ny mand i stolen er Peter Fabricius, der har været i Magasin i over 16 år og siden 2009 som økonomidirektør og en del af ledelsen. Peter Fabricius overtager posten fra Peter King.
- Først og fremmest vil jeg sige en kæmpestor tak til Peter King for hans indsats i Magasin. Peter King har bidraget med en unik detailforståelse fra hele verden og på fornem vis arbejdet alle disse erfaringer ind i Magasin. Så det er naturligvis med lige dele ydmyghed, stolthed og ikke så lidt gåpåmod, at jeg nu indtager rollen som adm. direktør for det stormagasin, der siden 2005 har været en stor del af mit liv, siger den nye adm. direktør Peter Fabricius i en pressemeddelelse.
Den nye topchef ved allerede, hvor han skal tage fat.
- Sammen med mit ledelsesteam og alle vores mange dygtige medarbejdere vil jeg med ild i øjnene fortsætte og ikke mindst accelere vores omnichannel-rejse. Magasin har i dag et utrolig godt udgangspunkt, både økonomisk og organisatorisk, og med vores nye ejere og et stærkt hold af ledere og specialister glæder jeg mig til at udvikle Magasins position som det førende stormagasin inden for fashion, beauty og design, siger han.
Magasin har i dag syv stormagasiner på Kgs. Nytorv i København, Aarhus, Aalborg, Odense, Lyngby, Rødovre og i Fields og en onlineshop i både Danmark og Sverige.
Peter Fabricius overtager som adm. direktør fra 18. oktober.